18 Haziran 2014 Çarşamba

Mim: Pencere

Şenay'a teşekkür ediyorum.

"Blog başından kalkıp pencereyi açıyoruz veya balkona ya da bahçeye veya sokağa çıkıyoruz. Dışarı bakıyoruz. Gözümüze ilk görünen kişiyi inceliyoruz. Cinsiyetini ve üzerindeki giysiyi yazıyoruz, ne yaptığına bakıyoruz."

Kaan kapıyı açtı, dışarı çıktı. lambanın hareket sensörü bozulmuştu geçenlerde, o yüzden merdivenler aydınlanmadı. duvarla toprağın birleştiği yerde kendine ait bir yer de yapmıştı. ışık almıyordu ama ışıktan gelenleri iyi seçebiliyordu. solunda kiraz ağacı vardı, az ilerde de sokak lambası. cigarasını çıkardı, ateşledi. hem taşra olduğundan hem de vakit geç olduğundan mahalde pek kişi gözükmüyor. dur biraz, tıkırtı var. 

köşeden bizim muhitin akıllısı geliyor. deli demek gelmiyor içimden, zira herkese selam veren, ailesine elinden geldiğince yardım eden birisine bu şeyi diyemem. kendi kendine sürekli konuştuğundan olsa gerek, böyle biliyordu herkes onu. gene konuşa konuşa geliyordu sokağın başından. üstünde kendine bol gelen ceket, içinde düğmelerinin birisi kaymış bir gömlek, siyah pantolon ve tozlanmış bir ayakkabı. saçları da biraz dağınık.

- geç kaldım eve. anam yatmış mıdır acaba?
- yattıysa kızcak bana, uyandırdım yine.
- iki sigara içcez diye. (sigaraya para vermez, yanındakiler içerken ona da uzatırlar.)
- her gün bi daha yapmayacam diyom gene de yapıyom.

cigara içmesin de ne yapsın? her gün çarşıya gider gelir sürekli. sıçraya sıçraya yürür. bi su götürür, bi ekmek. evdekiler eline listeyi verir, marketteki elemanlar hallederler hepsini, o da taşır sürekli. 

- iyi geceler Mevlüt.
- sana da.
- gelsene buraya bi.

Mevlüt geldi, sigarasını aldı, eve yetişecem diye de hızlı hızlı gitti.

bizim akıllı bütün dertlerinden kurtulmak için iki yol bulmuş. birisi konuşmak. hiç durmadan konuşur, anlatır sürekli. kimse dinlemese de anlatır. sen en son ne zaman kurtuldun dertlerinden?

Kaan kalktı yavaşça. bi kiraz kopardı daldan. ağzının tadı değişmesi için. sonra da karanlık merdivenlerden yukarı çıktı. anlatıp anlatmayacağını, konuşup konuşmayacağını düşünüyor.  bi değişiklik olursa haber ederiz size de. 


(mim biraz değişti. idare edin artık. :) geldiği yerdeki yazı çok güzel olunca, ben de onun izinden gideyim istedim. öyle yazayım derken böyle bir şey çıktı ortaya, affola. :) )

18 yorum:

  1. Güzel olmuş. Şarkıyı ilk defa dinledim ve yazıyla uyumu gayet iyiymiş :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sendeki kadar değil tabii. Teşekkür ederim ama. :)
      Şarkılar öyle güzel ki, nereye koysan uyuyor. :))
      Diğer şarkılarını da tavsiye ederim bu grubun. Güzeldir.

      Sil
  2. Aa Şenay'ın ki gibi :))
    Seninki de çok güzel olmuş :)
    Gözümde canlandı resmen :))
    Kalemine sağlık gece yazmışsın geç kaldııım :))
    Şarkıyı ilk kez duydum güzelmiş ki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hikaye şeklinde olunca hoşuma gitti, ben de böyle yaptım. :)
      Elimizden geldiğince işte. :)
      O etkiyi verebildisem ne güzel. Tabi senin ilgini de es geçemem. :))
      Gündüzleri pek yazmıyorum, geç olabiliyor o yüzden biraz. Geç kalmadın ayrıca. :))
      Pek fazla bilinen bir grup değildir. Güzel söylerler ama.
      Teşekkür ederim. :))

      Sil
    2. Aklımda olsun bakarım şarkılarına :)
      Elinden gayet güzel gelmiş :)
      Hikaye denesen çok güzel şeyler çıkar ortaya bence :))

      Sil
    3. Beğenirsin umarım. :)
      Teşekkürler. :))
      Denemeye çalışırım. Pek ihtimal vermiyorum sonucuna ama :))

      Sil
    4. Bak dene görürsün ben eminim :))

      Sil
    5. Seni mi kıracağım, peki. :))

      Sil
    6. Teşekkür ederim kiii :))

      Sil
    7. Rica ederim, ne demek. :))

      Sil
  3. öykü tadında güzel olmuş, şarkıda çok hoş:)
    eline sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. diğer türlü çok sade olacaktı, azcık derinlik katalım dedik. :))
      Stellamara adında bir grup da var. Odam kireç tutmuyor'u söylüyor. O da güzel. Onu da önerebilirim bunu sevdiysen. :)
      Teşekkür ederim. :))

      Sil
  4. yeni bloglar keşfediyorum sayenizde:) bu mim olayı gerçekten iyi, oradan oraya atlayıp; beğendiğim bir yazıda takılıp kalmış isem;; takibime alıyorum.

    Sevgili Bilal; okuduğum en iyi pencere mimi olmuş, takibime aldım:)

    Selametleee

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz.
      Evet, bu mim olayı gerçekten iyi oluyor. Tanı(ş)ma aracı gibi bir şey. :)
      Teşekkür ederim. Beğenmenize sevindim. Ben de geliyorum o taraflara. :)
      Saygılar, selamlar bizden.

      Sil
  5. heeeey bak bu benim mim yaaa ne güzel bak cici şenaydan sana da gelmiş. sevindim. sen de pek hoş yapmışsın zatensi. şeyma mavi herkeşler de burdaa. görüşürüüz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deep, hoş geldin. :)
      senin mim güzel olmuş ya, çok beğenildi, yapmayan kalmadı. :)
      evet, Şenay gönderdi sağ olsun. onunkine benzer bir şeyler yaptık biz de.
      teşekkür ederim, beğendin, ne güzel oldu. :)
      sen de gelince tamam oldu. eyvallah.
      görüşürüz. :))

      Sil