11 Mayıs 2014 Pazar

Mavi

bir gökyüzü, mavi. sen misali, özgürlük gibi. huzur gibi. varlığını bildiğin, ulaşamadığın ama her zaman okumak istediğin bir kitap gibi. sanki sen yetmiyormuşsun ama seni bekliyormuş gibi işte. bilirsin bu duyguyu. senin eksikliğini hatırlatır sana, kendi güzelliği ile, kendi çekimi ile. Mavi işte, herkesi kaplayan, kapsayan, ne kadar geniş olduğunu anlatan bir gökyüzü. ne ile dolu olduğunu bildiğimiz bir mutluluk belirteci.

insanların, mutsuz olduğunda yağmur yağdığını okumuştum. sanırım sen de böyle anlıyorsun beni, bizi. beni görüyorsun, düşünüyorsun. cevap dahi veriyorsun bana, konuşuyorsun. "bulutlar ağlamasa nasıl güler yeşillikler" diyorsun, benim gülmem için ne hallere sokuyorsun kendini.

mavi işte, sevgi belirteci. mutluluğun resmi. çocukken yapmaya çalıştığım resimlerde gökyüzünü maviye boyamama izin vermezdi hocam, seni kıskanıyordu sanırım. beyaz olur diyordu, ya da ben seni beyazlaştırmak, açmak, sana başka şeyler karıştırmak istemiyordum. işime böyle anlamak geliyordu. o zaman anladım ilk defa seni kıskandığımı.

senin varlığının olmadığı yere katlanamayacağımı, bana yardım eli uzatanların seni görmediğini o zaman anladım. ben seni korumaya çalıştıkça dinlemeyeceklerdi beni, çocuktum ben. işte öyle çocuksu bir şeysin sen mavi, öyle saf, öyle temiz. öyle korunası bir şey’ sin.


şimdi benim tebessüm ettiğimi göreceksin, bir başka güzel olacaksın ertesi güne. kendini bir başka vereceksin insanlara. ben üstüme alınacağım ama, ne kadar görmesem de seni...

12 yorum:

  1. Ne güzel yazıyosun sen ya :))
    İyi geceler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim, kalem karalıyor işte biraz :))
      iyi geceler. :)

      Sil
    2. Teşekkür ederim, bakıyorum. :)

      Sil
  2. Bir mavi bu kadar mı güzel anlatılır.. bana gözler gibi geldi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim..
      gözler değil ya. olabilir belki ama. :) daha çok, görmediğim bir mavi bu.

      Sil
  3. insanların mutsuz olduğunda yağmur yağması varyaa... İşte ona tilki yağmuru diyolar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu bilmiyordum ya. Nerde okuduğumu hatırlamıyorum ama insanların doğaya etkisinden bahsediyordu. :)
      Hoş geldin ayrıca. :)

      Sil
    2. hoşbulduukkk :)
      ben gumiho dizisinden biliyorumm hehe

      Sil
  4. harikulade, şahane, muhteşem, sıcak, içten ve buna benzer bir çok sözcük :))
    çok güzel sanki bir tutam maviye takılmışımda uçuyorum öyle hafif, öyle masum öyle huzurlu..
    emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Bu kadar beğeneceğini tahmin etmemiştim. :))
      çok güzel bir şey mavi, başlayınca gerisi geliyor kendiliğinden. :)
      Yüreğine sağlık. :)

      Sil